www.ionivan.ro

AUTOPLAGIATUL


PUBLICATIILE

Publicarea de carti si articole este visul oricarui cercetator sau professor sau doctorand sau student. Este important sa se parcurga urmatorii pasi:
- documentare temeinica
- constructie proprie
- verificare si validare rezultate
- analiza originalitatii
- discutii cu alti specialisti
- realizarea si publicarea de articole
- publicarea unei carti, ca ultim stadiu al cercetarii.
Nimeni nu trebuie sa procedeze ca folcloristii inculti si de ocazie care vin la cate un post TV de doi lei si zic ei ca au scris un cantec, ca l-au si pus pe muzica si il mai si canta. Iar cand trec la exemplificare te apuca plansul a amar si jale si de duca. Asa se intampla si cu toti cei care scriu carti dupa ureche, fara sa fie temeinici, fara sa stie de fapt ceea ce scriu, pentru ca a scrie inseamna a munci din greu sa fie totul foarte clar.
Cine crede ca o carte se scrie singura se insala, pentru ca pentru o carte trebuie muncit din greu, trebuie citit si recitit textul si mai mult, trebuie constientizat ca autorul ia undeva intre 7 - 10% din pretul cartii. Nimeni nu s-a imbogatit din carti stiintifice pe meleagurile acestea...
Este o rusine pentru cel ce aplica zicerea:

Cartile din carti se face ....





Conferinte stiintifice

Conferintele sunt prilejuri excelente de a cunoaste specialisti cu preocupari in acelasi domeniu de cercetare in care activezi. Conferintele sunt organizate pe sectiuni, dupa un topics bine conturat si selectia de lucrari si mai ales organizarea face sa se intalneasca acei specialisti cu rezultate remarcabile in intervale de timp foarte stranse. Conferintele sunt anuale sau organizate o data la doi ani, au calendar cunoscut din timp si se anunta rata de respingere din start. Conferintele au si taxe de participare si se observa o crestere alarmanta a acestor taxe, desi organizatorii nu se prea mai inghesuiesc sa publice volum sau chiar sa dea o mapa cu un CD, un program si un pix cu un bloc notes. La conferinta exista urmatoarele situatii:
- esti invitat sa prezinti o lucrare in sesiune plenara
- trimiti articol, se accepta si prezinti lucrarea in sectiune
- esti chairman
- faci parte din comitetul de program
- esti invitat de onoare si ti se da o diploma sau o medalie
Sunt putine situatiile in care costurile ti le suporta organizatorii. Pentru studenti exista reduceri.










....











PLAGIATUL

Plagiatul este o indeletnicire milenara a speciei umane. Nimeni nu se simte bine pana nu trage cu ochiul in gradina altuia. Nu de alta, dar sa-i fie si lui un pic mai bine.Plagiatul zic unii este o chestiune nevinovata, caci tot ei zic ceva despre nobletea furtului de carti din librarii sau din biblioteci de stat sau particulare. Cine plagiaza, mizeaza pe faptul ca nu va fi prins. Inainte de era Internetului, plagiatoul avea o cat de cat sansa de a trece neobservat.
Hotul neprins, e negustor cinstit, se zicea.
Acum, este cu totul altceva.
Intri pe un motor de cautare, tastezi o frantura de propozitie si apar imediat sursele de unde s-a produs delictul.
Asa ca nu mai este niciun secret de niciun fel. Mai exista o posibilitate, aceea ca inspiratia sa provina de la un text aflat de o bucata de monument funerar, pe un soclu de statuie sau scrijelit pe scoarta unui copac din jungla braziliana.
Exista plagiat, plagiatori si mai ales plagiati.
Sunt povesti extrem de interesante legate de fiscare dintre acestia, care merita cunoscute. Dar exista si abordari extrem de interesante caci de pe Internet, cu copy-paste se fac adevarate minuni. Sau, se faceau, caci toata lumea s-a prins si deja plagiatul este incriminat dur de tot mai ales in invatamant pentru ca trebuie exclusa premisa de:
- producere in serie a tezelor de doctorat, a lucrarilor de disertatie sau a lucrarilor de licenta
- a promova pe posturi didactice universitare cu articole si carti care sunt scrise de altii si sunt insusite de candidati in mod neortrodox
- a apare un ins ceea ce nu este dar de fapt este smecher de smecher, adica hot.
Daca in literatura plagiatul sau acuzatia de plagiat joaca un anume rol, in invatamant rolul este nefast, intrucat se iroseste inteligenta, intrucat cei ce plagiaza o fac in detrimentul propriei lor evolutii. Ei nu produc si asta este marea pierdere. Oricine are resursa necesara de a face ceva special! Asa ca daca ei nu vor plagia, vor face cate ceva, si cine stie, acel ceva are sanse sa fie ceva special. Tocmai aceasta sansa nu trebuie distrusa de sistemul care accepta plagiatul ca forma de existenta sau ca lege a conservarii materiei cenusii.






Istoria informaticii romanesti

este deosebit de dificil sa se scrie o astfel de istorie, pentru ca:
- faptele sunt foarte proaspete in memorie
- actorii traiesc si sunt dominati de orgolii
- o abordare subiectiva trebuie asumata cu toate riscurile
- cei ce lucreaza in informatica au alte probleme, sa castige bani, nu sa se ocupe de povesti
- exista multe moduri de abordare si este dificil de luat o hotarare.
Acum este vorba numai despre o abordare subiectiva si atat. Cine doreste sa realizeze o lucrare stiintifica, s-o faca si atat. Oare de ce nu avem o carte de istorie a acestui popor care sa nu ridice nicio intrebare? Oare de ce lipseste o enciclopedie adevarata a acestei tari? Nu stiu, dar numai faptul ca aceste lucrari lipsesc sau sunt realizate de cate un pasionat si nu de o echipa, vine sa arate si motivatia clara de ce inca nu a aparut si o istorie a informaticii, asa, un tom de 500-1000 de de pgini cu poze si cu fapte, cu documente si cu o analiza din care sa se vada ca multe lucruri frumoase s-au intamplat si aici pe malurile Dambovitei.




CARACTERE


ALTELE...







































****************************************************
****************************************************
****************************************************










































Ion IVAN Ion IVAN Ion IVAN
Editorialul

Un editorial vizeaza o abordare la un moment dat aspra problemelor care intereseaza un grup important de cititori ai acestui site. Pentru inceput aici sunt definite aspectele esentiale legate de modalitatea in care se construieste editorialul, astfel incat sa se asigura omogenitatea abordarii in timp.

  1. Se defineste problema de abordat in contextul unui obiectiv clar specificat.
  2. Sunt detaliate aspectele privind informatiile de intrare, rezultatele urmarite si legaturile dintre ele.
  3. Se identifica o serie de corelatii intre intrari si rezultate.
  4. Se construiesc ipoteze privind evolutia in timp a elementelor ce definesc problema.
  5. Se propun solutii ce modalitatile care in realitate influenteaza rezultatele.

La fiecare saptamana va apare un alt editorial, mai ales ca vremurile traite acum impun o astfel de abordare si dambovita are ca sursa de inspiratie nenumarate fatete ce trebuie exploatate eficient. va fi vorba de o tratare la nivel de subiect, fara a se merge pe un mozaic de probleme. Ideea de guru mi se pare exagerata si tocmai de aceea presa scrisa a disparut. Punand patima in tratari incomplete si usor vinovate ca abordare imoral-financiara, de la o posta s-a vazut ca a functionat bagatul in cerneala pana la gat comtra cost. Dovada este evolutia unor oameni ai condeiului ca pozitie sociala, ca posesie de pungi cu sume invelite in ziar, mergand ca anonimi pe strazi, spre a cumpara actiuni. Aici nu este cazul, pentru ca editorialele sunt orientate spre probleme care intereseaza mai putin zone in care lumea se inflameaza nejustificat. In alta ordine de idei, abordarea de probleme dare nu duc la nimic va fi lasata in seama altora. S-a observat obsesia spre aspecte negative: batai, abuzuri, crime, violuri, jafuri, incaierari, arestari, tepuiri, inselaciune, adulter, divorturi, rapiri, furturi, separari, ruinari, falimente, injunghieri, spanzurati, aruncari in gol de la balcon, accidente, deraieri, cutremure, explozii, incendii, atacuri, explozii, autoincendieri, demiteri, procese, deraieri, flagranturi, situatii penibile, incatusari, decese, inmormantari in direct, analize subiective, analize patimase, exclusivitati, lacrimi, situatii limita, saracie, interviuri si reportaje in puscarii, arestari in direct, incatusati, reportaje pe targa, suferinte, drame, infidelitati, iertari, scene fierbinti, stupiditati, tentative de tot felul, asa-zise povesti de viata. Adica tot ceea ce este rau, ca in mintea multora acestea sunt stiri, aduc bani datorita sentimentelor de compatimire si mai ales datorita curiozitatii ce se dezvolta in fata neobisnuitului. Nu asa trebuie vazut un editorial. El este o prezentare a problemei, o analiza a contextului si dezvoltarea unui rationament ce vizeaza puncte de vedere fundamentate. Sunt luate in atentie experiente si cel mult se fac previziuni, cu argumente. Concluziile vizeaza directii a caror probabilitate de producere este suficient de mare pentru a crea cat de cat o convingere.
Sunt preferate lucrurile exacte, neambigue si mai ales, cele directe, din care se vede cu claritate un rationament, nelasandu-l pe analist sa inteleaga ce vrea cu asa-zise formulari diplomatice, datorate fricii.
Este anuntata acum numai intentia si se va dovedi in cele ce vor urma, ca abordarile sunt orientate spre aspecte pozitive, pentru ca numai cu astfel de evaluari se inregistreaza progrese notabile. Nu trebuie tratate toate aspectele in roz, dar trebuie considerate acele fenomene care creaza premisele dezvoltarii si nu ale regresului. Toata lumea vorbeste de vid legislativ, de inexistenta unor reguli scrise. daca acestea exista dar interpretarea lor este rastalmacita generand cele mai absurde situatii, deja s-a creat un cerc vicios, din a carui iesire se realizeaza numai si numai prin multa vointa si printr-un efort considerabil.
Editorialele care vor apare aici sunt texte nu prea lungi, concentrate pe teme de informatica, de cele mai multe ori, pentru ca acest site are un grup tinta deja bine definit spre acest domeniu. Vor fi tratate aspecte clare ce vizeaza informatica economica prin prisma unor evenimente cotidiene, caci pornind de la fapte banale se ajunge la situatii limita, buturuga mica, rasturnand in toate cazurile carul cel mare, incarcat pana la refus cu tot felul de lucruri inutile.








































































Alt index
teaching































wwww.ionivan.ro

Programatorul artist
Programarea calculatoarelor este o arta atunciu cand:
- instructiunile sunt considerate asemeni culorilor din tuburi de catre pictor
- programul este un act de creatie prin noutatea sa
- numca programatorului nu are caracter repetitiv
- imbinarea instructiunilor are la baza reguli ce tin de stilul programatorului
- reutilizarea de componente este asemanatoare motivelor folclorice utilizate in muzica
- produsele software sunt analizate strict prin prisma a ceea ce realizeaza si nu cum sunt ele construite
- programatorul are la baza o serie de cunostinte acumulate prin experienta sa sau invatate din manuale de arta programarii
- fiecare produs software este un unicat
- comunicarea intre programatori este la nivel de filosofiue pe efectele programelor
- constructiile din interiorul programului sunt rezultatul maiestriei, ingeniozitatii si talentului.
Programatorul este un artist.
Lucreaza solitar si cel mult are discipoli care invata de la el exact ceea ce el crede de cuviinta sa le ofere.
Programele sunt opere de arta si oricine vine sa faca analiza pe text sursa, intr-adevar conchide ca are in fata o opera de arta, fie o constructie perfecta care este inteleasa cu usurinta, fie o constructie sofisticata despre care se spune ca este de neanteles.
Artistul programator stie foarte multe limbaje de programare.
El are o bogata experienta.
Are deja o ierarhizare a secventelor de instructiuni care si unde se potrivesc.
Daca intervine pe programul elaborat de un alt programator o face cu eficienta foarte ridicata.
Programatorul artist are capacitatea de a se autoperfectiona.
Vine cu idei creatoare si de fiecare data trece la o noua varianta a software pe care il are in exploaqtare, aducandu-i noi facilitati, perfectionandu-l.
Programatorul artist:
- elaboreaza singur specificatiile
- elaboreaza singur diagramele de control
- scrie texte si cel mult da si la alti programatori sa elaboreze unele componente dar prin indicatiile pe care le dau si prin restrictiile pe care le impun vor obtine proceduri exact in forma pe care ei le-ar fi elaborat
- testeaza programele
- elaboreaza documentatia
- trec la implementare
- asista utilizarea curenta a produsului la beneficiar.
Programatorul de acest tip este un artist total.
revenire

Definirea problemei
Definirea problemei pentru care se va scrie un program intr-un limbaj de programare inseamna:
- stabilirea rezultatelor finale care se afisaza prin program
- identificarea formulelor de calcul pentru obtinerea acestor rezultate
- definirea datelor de intrare si a modului in care acestea se colecteaza.
La definirea problemei, programatorul artist trebuie sa dea dovada de mult tact, de multa rabdare si sa asculte pe cel care este beneficiarul pprodusului software.
Beneficiarul explica ceea ce doreste cu cuvintele sale, iar programatorul trebuie sa dispuna de resursele necesare pentru:
- a intelege exact ce doreste beneficiarul
- a verifica daca a inteles bine
- a avea formulele corecte
- a dispune de datele de intrare care se folosesc in calcule
- a obtine exact rezultatele cerute de beneficiar.
Programatorul trebuie sa solicite exemple de seturi de date, parcurgerea pasilor de calcul si chiar rezultate intermediare.
El trebuie sa refaca unele calcule pentru a se verifica daca a inteles bine.
Ori de cate ori considera ca are lucruri neclare, programatorul va relua discutia cu beneficiarul, va pune intrebari.
In final, textul prin care se defineste problema trebuie validat de beneficiar si constituie baza pentru toate etapele ciclului de deszoltare software.
Daca se considera un beneficiar care doreste elaborarea unui program destinat calculului de indicatori statistici, se procedeaza la
definirea problemei pentru acest beneficiar.
revenire

Elaborarea specificatiilor
Specificatiile sunt texte.
Pentru elaborarea specificatiilor sunt definite reguli precise.
Se stabilesc datele de intrare.
Programatorul cunoaste tipurile de date care se definesc intr-un program si in specificatii precizeaza:
- care sunt datele elementare prin care se desemneaza numarul de elemente dintr-o colectivitate, dimensiunile maxime ale problemelor de rezolvat
- care sunt datele omogene grupate sub forma de masive uni sau bidimensionale
- datele neomogene care definesc articole in fisiere, elemente ale unor structuri dinamice
- numele de fisiere si ce contin acestea
- organizarea sub forma de baze de date a seturilor de date pe care le manipuleaza programul
- cheile de cautare in fisiere sau baze de date.
La definirea problemei au fost clarificate toate formulele si toate cerintele de prelucrare.
De aceea, in specificatii se precizeaza:
- algoritmii de prelucrare
- parametri date de intrare in module
- parametri care se constituie in rezultate intermediare.
Programatorul elaboreaza un text in care descrie:
- formatele rezultatelor
- conditii de obtinere a fiecarei structuri de rezultat intermediar.
Specificatiile sunt considerare corecte si complete daca dupa parcurgerea lor de orice alt programator, diagramele, textul sursa si tot ceea ce rezulta din parcurgerea de catre altcineva a etapelor ciclului de dezvoltare software, garanteaza ca beneficiarul este satisfacut de rezultatele obtinute de la calculator.
Pentru problema de calcul de indicatori statistici se elaboreaza
specificatiile corespunzatoare.
revenire

Licenta

Masterat

Doctorat

Programatorul artist
Definirea problemei
Elaborarea specificatiilor
Programatorul artist
Definirea problemei
Elaborarea specificatiilor
Programatorul artist

Bachelor

Bachelor

Programatorul artist
Definirea problemei
Elaborarea specificatiilor
Programatorul artist
Definirea problemei
Elaborarea specificatiilor
Programatorul artist

Bachelor

Programatorul artist
Definirea problemei
Elaborarea specificatiilor
Programatorul artist
Definirea problemei
Elaborarea specificatiilor
Programatorul artist

Bachelor

Bachelor

Programatorul artist
Definirea problemei
Elaborarea specificatiilor
Programatorul artist
Definirea problemei
Elaborarea specificatiilor
Programatorul artist

Bachelor

Definirea problemei
Elaborarea specificatiilor
Programatorul artist
Definirea problemei
Elaborarea specificatiilor

Bachelor

Programatorul artist
Definirea problemei
Elaborarea specificatiilor
Programatorul artist
Definirea problemei
Elaborarea specificatiilor
Programatorul artist

Bachelor

Definirea problemei
Elaborarea specificatiilor
Programatorul artist
Definirea problemei
Elaborarea specificatiilor
Programatorul artist
Definirea problemei
Elaborarea specificatiilor
Programatorul artist
Definirea problemei
Elaborarea specificatiilor
aaaa Definirea problemei
aaaa Elaborarea specificatiilor
aaaa bbbbb
aaaa bbbbbbbbbbb
aaaa | aaaaaxxx bbbbbcccc






























Divisions

The DIV element is defined in HTML 3.2, but only the ALIGN attribute is permitted in HTML 3.2. HTML 4.0 adds the CLASS, STYLE, and ID attributes, among others.

Since DIV may contain other block-level containers, it is useful for marking large sections of a document, such as this note.

The closing tag is required.




Example of SPAN

The first few words of a paragraph could be in small-caps. Style may also be inlined, such as to change the style of a word like Arial.

Proprietary Extensions

Many proprietary extensions can have negative side-effects, both on supporting and non-supporting browsers...

Show only titles Show articles

Simple fix for HID Manta MM821 gamepad / driver

Hide [-] Show [+]

January 12th, 2011

Each gamepad for PS3 seems to need a bit different fix/activation routine to run under PC/Linux. No idea why. I've seen already 2-3 fixes on the internet, but none worked with my gamepad. So, if you have one of the Manta gamepads (MM821 is mine) you can try this program.

External links

vizitaţi http://www.dice.ase.ro realizat de Cătălin BOJA, PhD INDEX 2012 octombrie